Czy zdarzyło się wam ulec zachętom aby zadać pytanie poprzez chat podczas zakupów online? Jeśli tak, to z pewnością doświadczenia są różne, jeśli po drugiej stronie nie znajduje się człowiek – od uzyskania satysfakcjonującej odpowiedzi po…. ignorancję.
Zbudowanie i wdrożenie bota konwersacyjnego jest coraz łatwiejsze, dostępne dla sporej ilości branż i różnej skali działalności – jednak wciąż wymaga interdyscyplinarnych kompetencji: technologicznych, biznesowych, lingwistycznych, projektowania doświadczenia użytkownika etc.
Z Marcinem Waszczukiem, architektem rozwiązań chmurowych w obszarze danych i sztucznej inteligencji w warszawskim Microsoft Technology Center, rozmawiamy o typowym procesie budowy bota konwersacyjnego w chmurze, typowych problemach i jak je zaadresować oraz o przyszłych zastosowaniach, jak np. conversational commerce. Zaczynamy od podstaw, czyli zdefiniowania czym jest bot konwersacyjny a następnie Marcin wyjaśnia:
- jak dobrze określić business case dla wdrożenia bota
- jakie są etapy budowy i wdrożenia bota
- jakie usługi w chmurze są wykorzystywane
- ile kosztuje uruchomienie bota
- kiedy się opłaca: bot vs call center
- niezbędne kompetencje (NLP, technologia, user experience, itd.)
Zapisz się na newsletter Cloud Forum
Tak, chciałbym/abym otrzymywać od Cloud Forum najnowsze informacje drogą elektroniczną, w tym w szczególności w formie dedykowanego Newslettera. Zostałem/am poinformowany/a, że zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie.