#Trendy2019 Krótko:
Małe i średnie firmy stają wobec nowych wyzwań związanych z rosnącą złożonością systemów IT i procesów, problemów w zakresie wspierania szybko rozwijających się trendów pracy mobilne oraz pracy zdalnej.
Ponadto korzystanie z nowych technologii takich jak sztuczna inteligencja, rozwiązania chmurowe czy analityka big data staje się powoli koniecznością biznesową jednak małe i średnie firmy mają ograniczone możliwości budowy kompetencji w tym zakresie. – W rezultacie w 2019 r. powinniśmy zobaczyć prawdziwe tsunami małych i średnich firm porzucających próby rozwoju i utrzymania własnej infrastruktury informatycznej na rzecz podejścia opartego na usługach, w którym wybrany usługodawca będący ekspertem w dziedzinie zarządzania infrastrukturą IT oferuje w pełni zintegrowane, zarządzane środowisko IT w modelu usługowym. – Dennis Curry, zastępca CTO w Konica Minolta.
Do chmury?
Korzyści z przetwarzania w chmurze dla małych i średnich firm można przedstawić z dwóch perspektyw. Po pierwsze, z punktu widzenia możliwości, przetwarzanie w chmurze umożliwia małym i średnim firmom uzyskanie dostępu do technologii (infrastruktury, platform i oprogramowania), do których wykorzystania konieczne byłoby zaawansowanego wsparcia IT. A niewiele firm posiada kompetencje i doświadczenie, aby we własnym zakresie zarządzać dedykowanymi serwerami i pamięcią masową a także wdrażać i optymalizować moduły systemów ERP lub CRM. Natomiast wykorzystując możliwości jakie oferuje chmura publiczna w postaci rozwiązań IaaS, PaaS i SaaS, firmy te nie muszą martwić się detalami instalacji i eksploatacji infrastruktury lub wyrafinowanych opcji oprogramowania, a zamiast tego po prostu zakontraktować obejmujące te opcje usługi.
Dodatkowo, wykorzystując chmurę, małe i średnie firmy mogą uzyskać dostęp do usług IT na gwarantowanym poziomie (szczególnie w odniesieniu do niezawodności, wydajności czy bezpieczeństwa) znacznie przewyższającym poziom zapewniany przez typową lokalną infrastrukturę. Krótko mówiąc, wykorzystanie rozwiązań chmurowych w sposób zorientowany na usługi pozwala małym i średnim przedsiębiorstwom skupić swoje wysiłki na najważniejszych aspektach prowadzenia biznesu, traktując technologię jako jeden filarów wspierających działalność firmy.
Po drugie, argument zapewnienia ciągłości i poziomu usług IT można przełożyć na argument finansowy. Dla wielu małych i średnich firm możliwość outsourcingu sporej części (lub całości) potrzeb IT firmy do chmury może prowadzić do znacznych oszczędności.