Hewlett Packard Enterprise (HPE) poinformował, że na jak dotąd nie ujawnionych warunkach nabył aktywa MapR tj. technologię, własność intelektualną i narzędzia do analizy, AI i ML.
W komunikacie prasowym HPE uzasadnia przejęcie MapR tym, że autorska technologia systemu plików dla analityki dużych zbiorów danych (Big data) rozwijana przez MapR stanie się istotną częścią portfela rozwiązań analitycznych i uczenia maszynowego dla przedsiębiorstw oferowanego przez HPE.
MapR oferuje wiele rozwiązań, jednak ich wspólnym fundamentem jest autorski model systemu plików, który ułatwia życie zespołom IT w wielkich organizacjach budującym infrastrukturę do analityki Big data i zarządzania PB heterogenicznych danych w różnych środowiskach. Zgodnie z treścią komunikatu HPE będzie wspierać istniejące wdrożenia MapR oraz aktualizacje i odnowienia subskrypcji. Będzie również wspierać ekosystem partnerski MapR.
Ułatwienie wdrażania narzędzi analitycznych jak i uczenia maszynowego dla przedsiębiorstw to obecnie strategiczny cel HPE. Na początku b.r. firma nabyła BlueData, przejęcie MapR to kolejny krok w realizacji tej strategii, zapewniający podniesienie poziomu zarządzania infrastrukturą składowania dużych zbiorów danych, z której z kolei korzystają narzędzia analityczne, zlokalizowaną tak we własnych centrach danych klientów, jak i w chmurach publicznych.
MapR rozpoczął działalność od oferowania własnej dystrybucji Apache Hadoop zoptymalizowanej pod potrzeby przedsiębiorstw. Następnie zbudował swój autorski system plików jako bardziej elastyczną i skalowalną alternatywę dla HDFS, będącego podstawą platformy Hadoop. Dla HPE zatem konsolidacja z MapR oznacza dopływ wiedzy w zakresie technologii przetwarzania dużych zbiorów danych, zarządzania przepływami pracy oraz w zakresie wdrażania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Antonio Neri, CEO HPE, przyznaje, że technologia systemu plików MapR uzupełni portfolio analityczne firmy.
Przestrzeń Big data konsoliduje się: Cloudera i Hortonworks połączyły się ogłaszając plan uruchomienia Cloudera Data Platform z kolei Salesforce przejął Tableau, a liczba sfinalizowanych i potencjalnych transakcji wzrosła w ostatnich miesiącach.
IDC i Statista przewidują, że wartość rynku Big data i narzędzi analityki w 2022 roku osiągnie 274 mld USD (wobec 189 mld USD w b.r.).