APLIKACJE W CHMURZE BIZNES WYDARZENIE

Chmura TAK. Nie „CZY”, ale „JAK”

Tegoroczna konferencja Microsoft Partner Strategy Conference 2018 odbyła się w dniach 9 i 10 października w Łodzi pod takim właśnie hasłem, które wyraża dążenie Microsoft i gotowość Partnerów do wykorzystania mocy i możliwości technologii chmurowych jako koła zamachowego cyfrowej transformacji klientów, bez względu na sektor, w którym działają.

Zainteresowanie współpracą z Microsoft i wykorzystaniem chmury potwierdziła duża frekwencja na wydarzeniu, które obok sesji merytorycznych oferowało również mnóstwo okazji do wzajemnej interakcji i inspiracji.

Technologia skrojona na miarę

Przykłady wdrożeń partnerów Microsoft pokazują, że rynek potrzebuje rozwiązań dedykowanych dla konkretnej branży, które uwzględnią jej oczekiwania i pozwolą skutecznie realizować strategię wzrostu w oparciu o chmurę i rozwiązania sektorowe. To technologia powinna dostosować się do klientów, a nie na odwrót. Kluczowe jest więc rozumienie procesów biznesowych występujących u klientów i tworzenie rozwiązań pod kątem ich konkretnych problemów biznesowych. To, co wyróżnia ekosystem partnerów Microsoft, to nastawienie na pełną współpracę na każdym etapie działań – już od momentu projektowania rozwiązań. Wspólne osiąganie celów pozwala uzyskać wyraźną różnicę w podejściu rynkowym do wdrażania technologii. Co więcej, Microsoft wspiera eksport polskich rozwiązań od partnerów firmy, umożliwiając im wdrożenia globalne i dając dostęp do portfolio klientów w zasadzie z dowolnego kraju.

Cyfrowa transformacja dotyczy każdej branży, ale żeby miała szansę powodzenia musi uwzględniać jej specyfikę i konkretne potrzeby klienta. Naszym wspólnym zadaniem jest zrozumienie tej specyfiki, aby lepiej wspierać klientów w ich transformacji. Microsoft oferuje platformę technologii cloud, jednak to firmy partnerskie budują z jej wykorzystaniem konkretne aplikacje i usługi, które odpowiadają na realne wyzwania biznesowe, jakich doświadczają klienci. Dlatego też pomagamy Partnerom rozwijać, a następnie sprzedawać te rozwiązania, a w rezultacie także skalować swoją działalność i zdobywać nowe rynki – mówi Tomasz Olejnik z Microsoft, odpowiedzialny za rekrutację firm partnerskich i rozwój rozwiązań.

Spójność podejścia do tworzenia ekosystemu rozwiązań partnerskich najlepiej pokazuje koncepcja Sklepu Przyszłości „Zofia”. To unikatowe podejście do wdrażania technologii dla branży handlowej realizowane z grupą Partnerów , których rozwiązania mają szansę zmienić krajobraz branży handlowej i doświadczenie klientów, które znamy obecnie.

Fabryka przyszłości – rewolucja w przedsiębiorstwach produkcyjnych dzięki technologii jutra

Innym przykładem komplementarnego podejścia do wdrażania technologii na rzecz konkretnej branży jest ogłoszona w trakcie konferencji partnerskiej Fabryka Przyszłości. Wraz z dostawcami innowacyjnych technologii dla produkcji i przemysłu, Microsoft opracował koncepcję fabryki zgodnej z założeniami Industry 4.0, rozbudowując ją np. o wykorzystanie sztucznej inteligencji czy technologii blockchain.

Fabryka przyszłości jest złożonym ekosystemem samoregulujących się maszyn i procesów, zdolnym do dostosowywania wydajności, optymalnego przydzielania zasobów i oferowania płynnego interfejsu między fizycznym i wirtualnym światem projektu, montażu i produkcji, z jednoczesnym uwzględnieniem kluczowych obszarów działania, jak logistyka, łańcuch wartości, zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, czy oczywiście cyberbezpieczeństwo.

Rozważ wyłączenia AdBlockera

Cloud Forum rozwija działalność m.in. dzięki wyświetlaniu reklam online dla naszych Czytelników. Prosimy o rozważenie wsparcia nas poprzez wyłączenie blokera reklam.
Obserwuj nas: