Tegoroczna konferencja Microsoft Partner Strategy Conference 2018 odbyła się w dniach 9 i 10 października w Łodzi pod takim właśnie hasłem, które wyraża dążenie Microsoft i gotowość Partnerów do wykorzystania mocy i możliwości technologii chmurowych jako koła zamachowego cyfrowej transformacji klientów, bez względu na sektor, w którym działają.
Zainteresowanie współpracą z Microsoft i wykorzystaniem chmury potwierdziła duża frekwencja na wydarzeniu, które obok sesji merytorycznych oferowało również mnóstwo okazji do wzajemnej interakcji i inspiracji.
Technologia skrojona na miarę
Przykłady wdrożeń partnerów Microsoft pokazują, że rynek potrzebuje rozwiązań dedykowanych dla konkretnej branży, które uwzględnią jej oczekiwania i pozwolą skutecznie realizować strategię wzrostu w oparciu o chmurę i rozwiązania sektorowe. To technologia powinna dostosować się do klientów, a nie na odwrót. Kluczowe jest więc rozumienie procesów biznesowych występujących u klientów i tworzenie rozwiązań pod kątem ich konkretnych problemów biznesowych. To, co wyróżnia ekosystem partnerów Microsoft, to nastawienie na pełną współpracę na każdym etapie działań – już od momentu projektowania rozwiązań. Wspólne osiąganie celów pozwala uzyskać wyraźną różnicę w podejściu rynkowym do wdrażania technologii. Co więcej, Microsoft wspiera eksport polskich rozwiązań od partnerów firmy, umożliwiając im wdrożenia globalne i dając dostęp do portfolio klientów w zasadzie z dowolnego kraju.
– Cyfrowa transformacja dotyczy każdej branży, ale żeby miała szansę powodzenia musi uwzględniać jej specyfikę i konkretne potrzeby klienta. Naszym wspólnym zadaniem jest zrozumienie tej specyfiki, aby lepiej wspierać klientów w ich transformacji. Microsoft oferuje platformę technologii cloud, jednak to firmy partnerskie budują z jej wykorzystaniem konkretne aplikacje i usługi, które odpowiadają na realne wyzwania biznesowe, jakich doświadczają klienci. Dlatego też pomagamy Partnerom rozwijać, a następnie sprzedawać te rozwiązania, a w rezultacie także skalować swoją działalność i zdobywać nowe rynki – mówi Tomasz Olejnik z Microsoft, odpowiedzialny za rekrutację firm partnerskich i rozwój rozwiązań.
Spójność podejścia do tworzenia ekosystemu rozwiązań partnerskich najlepiej pokazuje koncepcja Sklepu Przyszłości „Zofia”. To unikatowe podejście do wdrażania technologii dla branży handlowej realizowane z grupą Partnerów , których rozwiązania mają szansę zmienić krajobraz branży handlowej i doświadczenie klientów, które znamy obecnie.
Fabryka przyszłości – rewolucja w przedsiębiorstwach produkcyjnych dzięki technologii jutra
Innym przykładem komplementarnego podejścia do wdrażania technologii na rzecz konkretnej branży jest ogłoszona w trakcie konferencji partnerskiej Fabryka Przyszłości. Wraz z dostawcami innowacyjnych technologii dla produkcji i przemysłu, Microsoft opracował koncepcję fabryki zgodnej z założeniami Industry 4.0, rozbudowując ją np. o wykorzystanie sztucznej inteligencji czy technologii blockchain.
Fabryka przyszłości jest złożonym ekosystemem samoregulujących się maszyn i procesów, zdolnym do dostosowywania wydajności, optymalnego przydzielania zasobów i oferowania płynnego interfejsu między fizycznym i wirtualnym światem projektu, montażu i produkcji, z jednoczesnym uwzględnieniem kluczowych obszarów działania, jak logistyka, łańcuch wartości, zarządzanie zasobami przedsiębiorstwa, czy oczywiście cyberbezpieczeństwo.