Thomas Kurian, CEO Google Cloud
Foto: BusinessInsider
BIZNES

Być bardziej Client-first niż Cloud-first

W ciągu roku po objęciu sterów Google Cloud Thomas Kurian został doceniony przez znany serwis Cloud Wars tytułem CEO of the Year. Niezależnie od tego wyróżnienia wielu innych obserwatorów również docenia zwrot jakiego dokonała firma w tym krótkim czasie stawiając w centralnym punkcie klienta.

Każdy z dostawców hiperskalowych usług chmurowych – AWS, Microsoft i Google Cloud – ma swoją historię i drogę, którą przeszedł. AWS wyrósł na biznesie ecommerce i pomyśle na efektywne wykorzystanie infrastruktury, Microsoft w odpowiednim momencie zorientował się, że opanowany przez jego oprogramowanie sektor przedsiębiorstw będzie głównym zainteresowanym usługami w chmurze. Jeśli chodzi o Google to oferuje to co ma najlepszego – technologię, na której zbudowany jest sam…. Google.

Problemem Google był jednak dotychczas brak doświadczenia na rynku przedsiębiorstw. Google Cloud nie był ani tak agresywny i ekspansywny jak AWS, nie posiadał też rozwiniętej sieci sprzedaży i relacji biznesowych jak Microsoft. Zbudowana infrastruktura i pionierskie technologie w przetwarzaniu dużych zbiorów danych i uczeniu maszynowym nie przekładały się na postrzeganie w dostawcy partnera w rozwiązywaniu codziennych problemów biznesowych.

Handlowiec

Thomas Kurian, zatrudniony na początku roku jako CEO Google Cloud z doświadczeniem jako dyrektor wykonawczy Oracle, zamierza to zmienić. Stąd przez cały rok rekrutował doświadczonych managerów sprzedaży z firm rynku enterprise jak SAP, Microsoft, Salesforce, budując w ten sposób wiarygodność. Jednocześnie nie zaniedbując rozwoju technologii oraz oferty chmurowej budując i udostępniając klientom nowe funkcje.

Doceniając wkład swojej poprzedniczki na stanowisku szefa Google Cloud, Diane Greene, która ze swoim dorobkiem technologicznym jako m.in. współzałożycielka VMware dołożyła kilka cegiełek w budowie i udoskonalaniu platformy chmurowej Google, Thomas Kurian w rozmowie z Bobem Evansem jasno komunikuje swoje cele i priorytety:

„Rzeczy, które zmieniliśmy w tym roku naprawdę stawiają klienta na pierwszym miejscu. Zaczynamy od klienta. Chcemy być najlepszą organizacją, jeśli chodzi o zrozumienie ich potrzeb, zapewniając im możliwość zaspokojenia tych potrzeb i skorzystania z wiedzy, którą posiadamy.

Cała specjalistyczna wiedza na temat zaawansowanych technologii na świecie ma zerową wartość, jeśli nie można jej zastosować do konkretnej i zawsze niedoskonałej rzeczywistości, z którą muszą dziś zmagać się firmy: połączenie systemów legacy i nowych usług w chmurze, silosy danych, złożoność organizacyjna czy przestarzałe procesy.”

Google Cloud w Polsce

Ogłoszona pod koniec września b.r. w Warszawie decyzja o utworzeniu przez Google Cloud pierwszego regionu w regionie CEE, zlokalizowanego w Warszawie oraz zawarcie strategicznego partnerstwa z Operatorem Chmury Krajowej jest bez wątpienia wydarzeniem roku 2019 dla branży IT w Polsce. Z tej okazji Polskę odwiedził Thomas Kurian a jego krótkie przesłanie wygłoszone w trakcie wydarzenia można obejrzeć poniżej.

W ramach wspólnych działań Operator Chmury Krajowej oraz Google Cloud organizują już 7 stycznia 2020 r. śniadanie biznesowe, podczas którego ogłoszony zostanie program wsparcia szkoleniowo – certyfikacyjnego m.in. dla MŚP w zakresie Google Cloud Platform.

Źródło: cloudforum.pl