BIG DATA SZTUCZNA INTELIGENCJA WYDARZENIE

O zastosowaniach technologii przyszłości na 10. AI & Big Data Congress

Dzięki dużej ilości use case’ów i krótkich debat, kongres w dynamiczny sposób przedstawił kierunek w jakim zmierza cały świat i podał pragmatyczne przykłady wdrożeń, które mają już swoje zastosowanie w firmach.

W tym sezonie duetem dla tego projektu było Forum Nowoczesnej Produkcji. IndustryTech, czyli wydarzenie poruszające zagadnienia automatyzacji produkcji. Połączenie to okazało się świetnym pomysłem, przyciągając podczas dwóch dni wydarzenia  573 osoby.

12-13 marca w Sheraton Warsaw Hotel odbył się AI & Big Data Congress. Uroczyste otwarcie obu projektów poprowadzili Przewodniczący Rad Programowych: Tomasz Motyl wraz z Dariuszem Piotrowskim. Następnie odbyły się debaty i prezentacje, które pokazały jak ważne jest wykorzystanie nowoczesnych technologii np. IoT czy AI w procesie produkcji. Duży nacisk został położony na pozyskiwanie, gromadzenie i analizę danych, w których drzemie duży potencjał. Eksperci podczas debat zastanawiali się również, na ile wizja autonomicznych firm, opartych o sztuczną inteligencję jest możliwa do realizacji. Po rozdzieleniu projektów, ścieżka poświęcona AI & Big Data Congress traktowała o przyszłości i potencjale sztucznej inteligencji. Nie zabrakło też konkretów, czyli m.in. prezentacji, która przedstawiła sposób zmierzenia wartości AI. W formie krótkich, merytorycznych use case’ów uczestnicy mogli wysłuchać inspirujących przykładów wdrożeń rozwiązań technologicznych. ,,Real-time marketing i monetyzacja danych oparte na łączeniu danych banku i operatora telekomunikacyjnego”, tak brzmiał tytuł prezentacji, którą wygłosił Krzysztof Goworek, TUATARA i która spotkała się z uznaniem i zainteresowaniem słuchaczy AI & Big Data Congress. Zapraszamy do lektury wywiadu z Krzysztofem Goworkiem.

Machine Learning, Silver Marketing, inteligentny chatbot prowadzący loterię czy transformacja cyfrowa w medycynie – to tylko niektóre zagadnienia, które pojawiły się w ramach panelu poświęconego wykorzystaniu AI & Big Data. Rozważania o tym co już zrealizowane i o przyszłości oraz oczekiwaniach nowoczesnego biznesu zakończyły kwestie etyki. Jakie prawa posiada AI, ale też jakie zagrożenia wynikają z korzystania ze sztucznej inteligencji, stanowiły idealny temat do dyskusji. Cały kongres zakończyła rozmowa o nowym rynku pracy, biorąc pod uwagę wirtualny proces pozyskania kandydata do pracy, ale też kompetencje jakie musi posiadać pracownik, który chce w przyszłości otaczać się nowoczesnymi technologiami.

Rozstrzygnięcie konkursu

Pierwszego dnia kongresu, 12 marca 2019 r. wieczorem, odbyła się Wielka Gala Industry & AI Night, podczas której zostały rozdane nagrody w ramach konkursu AI Awards. Kapituła konkursu pod przewodnictwem prof. Witolda Abramowicza przyznała następujące nagrody:

Big Data Innovator – Adform

Adform jest globalnym dostawcą rozwiązań ad tech. Został uznany przez firmę Gartner za jednego z liderów branży. Wykorzystuje zaawansowane techniki uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji do optymalizacji rynku sprzedaży reklam w Internecie oraz zapobiegania nadużyciom.

AI Innovator – Edward.ai

Za stworzenie jednego z pierwszych na świecie i pierwszego w Polsce inteligentnego asystenta wspomagającego pracę sprzedawców – Edwarda. Edward działa w tle telefonu komórkowego automatyzując czynności takie jak tworzenie notatek, podsumowań. Planuje kolejne kroki sprzedażowe oraz generuje inteligentne przypomnienia tym samym w znaczący sposób usprawniając pracę działów sprzedaży.

Person of the Year – Jarosław Królewski, CEO, Synerise

Za kierowanie jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych na świecie w dziedzinie sztucznej inteligencji i big data opierającej swój rozwój na innowacji, konkurującej z największymi podmiotami w branży. Jarosław Królewski to inwestor, naukowiec, przedsiębiorca i filantrop, autor bestsellerowych publikacji oraz laureat wielu nagród.

Chmura w Polsce: Dołącz do nas