APLIKACJE W CHMURZE BIZNES

12 polskich aplikacji w chmurze, które nie tylko startup powinien znać

Kiedy opublikowaliśmy zestaw 12 aplikacji w chmurze, które startup powinien znać, od razu pojawiły się informacje zwrotne wskazujące na brak choćby jednego przedstawiciela z Polski. I słusznie. Rozwiązań znad Wisły należących do topu w swojej klasie na świecie nie brakuje. Wybraliśmy również 12.

Wielu z poniższych dostawców aplikacji jest dobrze prosperującymi spółkami akcyjnymi notowanymi na GPW. Mocno stawiają na ekspansję międzynarodową, niektóre mają już zdecydowanie więcej klientów spoza Polski. Nie dysponują finansowaniem porównywalnym do ich odpowiedników z SV ale to im nie przeszkadza należeć do topu rozwiązań na świecie w swojej klasie, a niektórym być nawet liderami. Polska stoi przede wszystkim modelem SaaS, w szczególności systemami wsparcia komunikacji. Poznajcie 12 polskich aplikacji w chmurze, z których już teraz korzystają zarówno startupy (często nieodpłatnie) jak i duże korporacje, w Polsce i na świecie. Kolejność losowa.

  1. Nozbe – zarządzanie zadaniami i projektami dla zespołów, na różnych platformach
  2. SalesMANAGO – kompleksowa platforma marketing automation, integrujący się z Salesforce
  3. Unified Factory – platforma automatyzacji obsługi klienta, w oparciu o Twilio oferuje ‚4 in 1’ (call, mail, chat, FB) w wersji Easy
  4. LiveChat – narzędzie służące do bezpośredniej komunikacji przez stronę w Internecie pomiędzy odwiedzającym stronę – klientem, a jej właścicielem.
  5. Synerise – to platforma typu Revenue Performance Management zwiększająca efektywność działań marketingowych poprzez personalizowaną komunikację z klientami, realizację kampanii we wszystkich kanałach (omnichannel), automatyzację marketingu oraz tworzenie i rozwój programów lojalnościowych. Mocno inwestuje w wykorzystanie AI.
  6. Prowly – zintegrowane rozwiązanie do zarządzania PR dla firm i agencji.
  7. Sentione – narzędzie do monitorowania treści w Internecie i mediów społecznościowych, mocno stawia na AI i wielojęzyczność
  8. Brand24 – narzędzie monitoringu treści w Internecie i mediów społecznościowych w wersji polskiej i międzynarodowej, w tym roku zadebiutował na GPW
  9. InStream.io – to alternatywa dla klasycznych systemów CRM, oferowany on-line, obsługuje sprzedaż i komunikację z partnerami biznesowymi, zintegrowany ze skrzynką pocztową
  10. GetResponse – platforma e-mail marketingu o międzynarodowym zasięgu
  11. FreshMail – platforma e-mail marketingu, budowania i zarządzania bazami danych mailingowych
  12. Growbots – oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży, zintegrowane z Salesforce, inwestuje w wykorzystanie AI.
Specjalne podziękowania dla Konrada Latkowskiego za inspirację i dyskusję.